Rada Samorządu Uczniowskiego:

1.      Jest organem przedstawicielskim społeczności uczniowskiej, powołanym w celu współdziałania z Dyrektorem szkoły, Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców.

2.      Reprezentuje interesy wszystkich uczniów.

3.      Rada SU ustala i zatwierdza plan pracy Samorządu Uczniowskiego na dany rok szkolny oraz czuwa nad terminowością realizacji. 

4.      Współtworzy regulaminy, przepisy, podejmuje i proponuje uchwały.

5.      Przedstawia wnioski i opinie Dyrektorowi szkoły oraz Radzie Pedagogicznej we wszystkich sprawach dotyczących praw uczniów.

6.      Przedstawiciel Rady SU wchodzi w skład komisji powołanej przez Dyrektora w przypadku stwierdzenia, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.

7.      Ma prawo do wydawania opinii w sprawie ucznia odwołującego się do Dyrektora od statutowej kary.

8.  Samodzielnie przygotowuje imprezy kulturalne, oświatowe, rozrywkowe, sportowe, konkursy, pracę na rzecz szkoły i najbliższego otoczenia, zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem szkoły.

9.  Pomaga w organizowaniu i przeprowadzaniu wszelkich imprez organizowanych na terenie szkoły zgodnie z kalendarzem imprez (np. apeli rozpoczynających i kończących rok szkolny, balach noworocznych i dyskotekach.)

10.  Członkowie Rady reprezentują szkołę na zewnątrz.

12.  Uchwały Rady, opinie i wnioski zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy jej członków.

13.  Członkostwa w Radzie SU lub Samorządzie Uczniowskim mogą być pozbawieni uczniowie, którzy:

  • Nie przestrzegają regulaminu szkolnego oraz lekceważą podstawowe obowiązki ucznia.
  • Uchylają się od wypełniania obowiązków wynikających z działalności Samorządu.
  • Nie uczestniczą w spotkaniach, posiedzeniach Rady oraz zebraniach plenarnych samorządu Uczniowskiego.

 14.  Z chwilą odejścia ucznia ze szkoły automatycznie przestaje on być członkiem Samorządu.

PLAN PRACY SAMORZADU UCZNIOWSKIEGO 2016/2017

OPIEKUN SAMORZĄDU: Barbara Poddańczyk
Samorząd Uczniowski ZSO nr 7 w Katowicach zrzesza 56 członków podzielonych na sekcje:

  • koordynacja akcji „ Szklanka mleka"
  • koordynacja akcji „ Owoce w szkole"
  • organizacja imprez szkolnych
  • redakcja strony internetowej, multimedialnej strefy ucznia, multimedialnej strefy rodzica
  • telewizja szkolna ZSO7 TV
 Wykonane zadania  Termin realizacji
 
 1. WYBORY DO RADY MŁODZIEŻOWEJ
  • przedstawienie kandydatów
  • kampania  wyborcza
 WRZESIEŃ 2016

 2. ZEBRANIE CZŁONKÓW RADY MŁODZIEŻOWEJ  ORAZ WYŁONIENIE:

  • przewodniczącego szkoły
  • skarbnika
  • sekretarza
  • koordynatorów akcji szkolnych
 WRZESIEŃ 2016
 3. ZEBRANIA TRÓJEK KLASOWYCH  PAŹDZIERNIK,GRUDZIEŃ,  LUTY. MARZEC, MAJ
 
 4. PRACE STATUTOWE:
  • Opiniowanie dni dodatkowo wolnych
  • Prace nad planem pracy Samorządu Uczniowskiego

- ustalenie dni galowych obowiązkowych dla uczniów

      - ustalenie dni kolorowych

  • Opiniowanie  Planu wychowawczego Szkoły
  • Wnioskowanie o pochwałę Dyrektora szkoły
  • Wnioskowanie o przyznanie statuetki: „ Za szczególne zaangażowanie w życie szkoły”
  • Opiniowanie kandydatów do „Złotej Księgi”




WRZESIEŃ 2016

PAŹDZIERNIK 2016


PAŹDZIERNIK 2016

STYCZEŃ, CZERWIEC 2017


CZERWIEC 2017

 5. KOORDYNOWANIE  AKCJI: 
  • „Szklanka mleka”  
  • ,,Owoce w szkole"
 CAŁY ROK SZKOLNY

 6. PASOWANIE NA UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH

  • klasy pierwsze gimnazjum ( Kociemiauki)
  • klasy pierwsze SP ( Skok przez tarczę)
 WRZESIEŃ 2016
 7. WSPÓŁPRACA I PROMOCJA SZKOŁY W  ŚRODOWISKU:
  • Szkolna telewizja
  • Serwis informacyjny
  • Redakcja szkolnego facebooka
  • Redakcja strony internetowej szkoły
  • Organizacja Mikołaja dla okolicznych przedszkoli
  • Organizacja Koncertu Noworocznego dla mieszkańców Osiedla Witosa
  • Organizacja Dnia Otwartego szkoły oraz Dnia Absolwenta
  • Organizacja Szkolnego Festynu Rodzinnego: „Bajkowa sobota – serduszko bije na Witosa”
 

CAŁY ROK SZKOLNY





GRUDZIEŃ 2016



LUTY 2017

 

MARZEC 2017

 

CZERWIEC 2017

 

 8. ORGANIZACJA I OBSŁUGA AKCJI IMPREZ SZKOLNYCH:

  • „Skok przez tarczę”
  • „Pasowanie na Ucznia” – uczniów kas pierwszych SP i Gimnazjum
  • Dyskoteka z okazji Dnia Chłopca
  • Dzień Nauczyciela
  •  Upiorna Dyskoteka Halloween
  • Mikołajki dla uczniów klas 1-4 SP
  • Zabawa karnawałowa dla uczniów klas I- VI
  • Poczta Walentynowa – kiermasz Walentynowy, zabawa Walentynkowa
  • Święto szkoły
  • Wizyta przedszkolaków w naszej szkole
  • Finał projektu kulturalnego ,,Tradycje śląskie naszym dziedzictwem''
  • VIII Zlot Samorządów Szkół Podstawowych i Gimnazjów woj. śląskiego
  • „ W świecie bajek” – konkurs dla przedszkolaków
  • „Kocham Polskę” – koordynacja imprezy
  • Dyskoteka Wiosenna
  • Dzień Samorządności
  • Zabawa pożegnalna klas 6
 




WRZESIEŃ 2016


PAŹDZIERNIK 2016


GRUDZIEŃ 2016


STYCZEŃ 2017


LUTY 20127

 

MARZEC  2017

 

KWIECIEŃ 2017

 

KWIECIEŃ 2017

 

MAJ 2017


CZERWIEC 2017

 9. ORGANIZACJA AKCJI  W TYM AKCJI  CHARYTATYWNYCH:
  • Zbierani zużytych telefonów komórkowych
  • Zbiórka dla Domu Dziecka Stanica
  • Organizacja akcji charytatywnej: „ Odkryj w sobie świętego Mikołaja”
  • Koncert Noworoczny – zbiórka dla Dominika

 MARZEC 2016

MAJ 2016
GRUDZIEŃ 2016


LUTY 2017

 10. WYSTĘPY SCENICZNE:
  • Etiuda taneczna
  • „ Kot w butach”
  • Przedstawienie na Dzień Samorządności
  • Koncert Noworoczny

  • Dzień Samorządności

 
 11. ORGANIZACJA KONKURSÓW:
  • „Katowice moim miastem” – gazetka klasowa
  • Konkurs na najładniejszą wiosenną dekorację klasy
 
 12. WŁĄCZENIE SIĘ DO REALIZACJI PROGRAMU  PROFILAKTYKI PROZDROWOTNEJ  CAŁY ROK SZKOLNY

 13. WYSTAWIANIE POCZTU SZTANDAROWEGO

  • Z okazji świąt państwowych i szkolnych.
  • Trzymanie warty honorowej przy grobie patrona szkoły.
 
LISTOPAD 2016
MARZEC 2017
 14. ORGANIZACJA KIERMASZU PODRĘCZNIKÓW  UŻYWANYCH  WRZESIEŃ 2016
 15. WSPÓŁPRACA Z DYREKCJA SZKOŁY ORAZ RADĄ  RODZICÓW  CAŁY ROK SZKOLNY

RADA MŁODZIEŻOWA:

Przewodniczący Szkoły: Zuzanna Deptuła z kl. 3A

Członkowie:

  •  Mateusz Łatka z kl. 3C
  • Łukasz Hetman z kl. 5
  • Julia Kuc z kl. 6a
  • Emilia Waszczuk z kl. 2C
do góry