Sprawozdania
Przeprowadziliśmy ankietę na temat proekologicznych nawyków w domach uczniów w dwóch szkołach – naszej oraz partnerskiej szkole w Hiszpanii.
W sumie 110 uczniów odpowiedziało na ten sam zestaw pytań.
Oto wnioski, do których doszliśmy po analizie wyników ankiety.
- W hiszpańskich domach około 10% mniej uczniów pamięta o segregowaniu śmieci
- W hiszpańskich domach o około 10% mniej uczniów pamięta o używaniu opakowań pochodzących z recyklingu
- W hiszpańskich i polskich domach w podobny sposób postępuje się w stosunku do dawania tak zwanego “drugiego życia ubraniom”
- W polskich domach 20% mniej uczniów zgadza się z prowadzeniem obowiązku selektywnej zbiórki odzieży
- W polskich domach około 10% mniej uczniów zgadza się z obowiązkiem ograniczenia zużycia papieru
- W hiszpańskich i polskich domach uczniowie w podobny sposób postępują w stosunku do oszczędzaniu wody na co dzień
- W hiszpańskich domach w naturalny sposób częściej wybiera się kąpiel pod prysznicem niż w wannie
- W hiszpańskich i polskich domach uczniowie podobnie korzystają z trybu czuwania w urządzeniach domowych
- W hiszpańskich i polskich domach uczniowie w podobny sposób postępują na co dzień korzystając z butelek wielokrotnego użytku zamiast plastikowych, jednorazowych
- W hiszpańskich i polskich domach uczniowie w podobny sposób postępują na co dzień korzystając z toreb wielokrotnego użytku zamiast jednorazowych
- W polskich domach ponad dwa razy częściej korzysta się z ekologicznych środków czystości
- W hiszpańskich i polskich domach uczniowie identycznie korzystają z lokalnych produktów roślinnych, warzyw i owoców
- W polskich domach uczniowie prawie dwa razy częściej korzystają z zakupów w sklepach z używaną odzieżą
- W Hiszpanii i Polsce uczniowie w podobny sposób korzystają z transportu publicznego, czyli jest to decyzja pierwszego wyboru
- Hiszpanie są bardziej świadomi w sprawie wyboru źródeł ogrzewania mieszkania
- W hiszpańskich domach uczniowie częściej pamiętają o wyłączeniu światła wychodząc z pokoju
- Uczniowie w Hiszpanii częściej rozumieją zasadę zrównoważonego rozwoju
- W Polsce uczniowie częściej podejmują się akcji “sprzątania świata”
- W polskiej szkole częściej prowadzona jest edukacja ekologiczna
W hiszpańskiej i polskiej szkole uczniowie podobnie uważają się za postępujących na co dzień w sposób ekologiczny (dbający o dobrostan środowiska, Ziemi)