Ułatwienia dostępu

Przeprowadziliśmy ankietę na temat proekologicznych nawyków w domach uczniów w dwóch szkołach – naszej oraz partnerskiej szkole w Hiszpanii.

W sumie 110 uczniów odpowiedziało na ten sam zestaw pytań.

Oto wnioski, do których doszliśmy po analizie wyników ankiety.

  1. W hiszpańskich domach około 10% mniej uczniów pamięta o segregowaniu śmieci 
  2. W hiszpańskich domach o około 10% mniej uczniów pamięta o używaniu opakowań pochodzących z recyklingu
  3. W hiszpańskich i polskich domach w podobny sposób postępuje się w stosunku do dawania tak zwanego “drugiego życia ubraniom”
  4. W polskich domach 20% mniej uczniów zgadza się z prowadzeniem obowiązku selektywnej zbiórki odzieży 
  5. W polskich domach około 10% mniej uczniów zgadza się z obowiązkiem ograniczenia zużycia papieru 
  6. W hiszpańskich i polskich domach uczniowie w podobny sposób postępują w stosunku do oszczędzaniu wody na co dzień
  7. W hiszpańskich domach w naturalny sposób częściej wybiera się kąpiel pod prysznicem niż w wannie
  8. W hiszpańskich i polskich domach uczniowie podobnie korzystają z trybu czuwania w urządzeniach domowych 
  9. W hiszpańskich i polskich domach uczniowie w podobny sposób postępują na co dzień korzystając z butelek wielokrotnego użytku zamiast plastikowych,      jednorazowych 
  10.  W hiszpańskich i polskich domach uczniowie w podobny sposób postępują na co dzień korzystając z toreb wielokrotnego użytku zamiast jednorazowych 
  11. W polskich domach ponad dwa razy częściej korzysta się z ekologicznych środków czystości 
  12. W hiszpańskich i polskich domach uczniowie identycznie korzystają z lokalnych produktów roślinnych, warzyw i owoców 
  13. W polskich domach uczniowie prawie dwa razy częściej korzystają z zakupów w sklepach z używaną odzieżą 
  14. W Hiszpanii i Polsce uczniowie w podobny sposób korzystają z transportu publicznego, czyli jest to decyzja pierwszego wyboru 
  15. Hiszpanie są bardziej świadomi w sprawie wyboru źródeł ogrzewania mieszkania 
  16. W hiszpańskich domach uczniowie częściej pamiętają o wyłączeniu światła wychodząc z pokoju 
  17. Uczniowie w Hiszpanii częściej rozumieją zasadę zrównoważonego rozwoju 
  18. W Polsce uczniowie częściej podejmują się akcji “sprzątania świata”
  19. W polskiej szkole częściej prowadzona jest edukacja ekologiczna

W hiszpańskiej i polskiej szkole uczniowie podobnie uważają się za postępujących na co dzień w sposób ekologiczny (dbający o dobrostan środowiska, Ziemi) 

Wyniki ankiety

do góry