sp33czyta
Szkoła Podstawowa nr 33 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Ligonia w Katowicach jest członkiem inicjatywy „Czytająca Polska”.
Inicjatywa „Czytająca Polska”.
Dla upowszechnienia czytania książek w Polsce.
KTO
Jesteśmy nieformalną koalicją osób, instytucji i firm, które łączy świadomość, że przyszłość Polski zależy od tego, na ile uda się nam podnieść poziom czytelnictwa.
MARZENIE
Chcemy, by każde dziecko (a następnie dorosły) w Polsce mogło realizować swój pełny potencjał. Liczne badania potwierdzają, że prywatna czynność jaką jest czytanie książek przekłada się na polepszenie szans życiowych jednostki i – co za tym idzie – olbrzymie korzyści społeczne: zwiększenie liczby obywateli uczestniczących w życiu społecznym i gospodarczym, wzrost potencjału naukowego, ekonomicznego i innowacyjnego kraju.
DZIAŁANIE
Od 2021 roku pracujemy razem, warsztatowo, z nastawieniem na uwzględnienie głosów z różnych stron Polski, sektorów i poziomów hierarchii naszych organizacji. Opracowujemy pomysły na działania, których wprowadzenie będzie skutkowało pożądaną zmianą, czyli przyczyni się do upowszechnienia czytania. Pracujemy nad strategią dla powszechnego czytania; pomysłami na funkcjonowanie książki w szkole, w gminie, w firmie.
PROFESJONALIZM
Wierzymy, że zmiana jest możliwa. Wiemy, że wymaga szerokiej współpracy, mądrego namysłu i efektywności operacyjnej. Dlatego prowadzimy rozmowy w sposób zorganizowany i konstruktywny. Szukamy rozwiązań merytorycznie uzasadnionych i takich, które będą miały największy wpływ, bo realizują wpływ u źródła problemu.
REGULAMIN IV Ogólnopolskiego Konkursu Promujacego Czytanie.pdf
Szanowni Państwo,
Wychodząc naprzeciw Państwa prośbom oraz w związku z napływającymi do nas informacjami o trudnościach z dostępnością do pozycji konkursowej Katarzyny Zielińskiej „Dokąd niedźwiedzie wędrują nocą?” (I KATEGORIA WIEKOWA - dzieci w wieku przedszkolnym i uczniowie klas I szkoły podstawowej) informuję, że na podstawie & VI pkt 3 Regulaminu IV Ogólnopolskiego Konkursu Promującego Czytanie „CzytaMY” Organizator Konkursu podjął decyzje o powiększeniu pozycji konkursowych w I Kategorii o następujące pozycje:
Przemysław Wechterowicz, Emilia Dziubak: „Proszę mnie przytulić” oraz „Gdzie jesteś, mamo?”
W/w utwory są dostępne w wersji książkowej oraz jako audiobook:
,
Dodatkowo informuję, że zadanie konkursowe w I kategorii nie ulega zmianie, a dotychczasowa pozycja konkursowa („Dokąd niedźwiedzie wędrują nocą?”) pozostaje aktualna dla tych z Państwa, którzy już rozpoczęli jej czytanie dzieciom.
Jeszcze raz zachęcamy Państwa do udziału w naszym Konkursie.
Odpowiedzi na pytania dotyczące konkursu CzytaMY:
1. Ocena prac konkursowych odbywa się według kryteriów głównych:
- zgodność pracy z tematem,
- kreatywność i oryginalność w realizacji tematu,
- estetyka wykonania (w przypadku prac plastycznych).
Szkolna Komisja Konkursowa ma możliwość uszczegółowienia kryteriów.
2. Szkolna Komisja Konkursowa wyłania trzy najlepsze prace w danej kategorii (jeśli w danej kategorii są dwa rodzaje prac, np. plastyczna i literacka, SKK może wyłonić trzy najlepsze prace plastyczne i trzy literackie),
3. Przykładowy wzór protokołu = w załączniku,
4. Zdjęcia z podejmowanych w szkole działań konkursowych nie podlegają ograniczeniom. Istnieje możliwość dokumentowania szkolnego etapu Konkursu w formie prezentacji. Materiały te służyć będą promocji Konkursu w mediach społecznościowych związanych z propagowaniem czytelnictwa. Jeśli rodzice uczestników Konkursu nie wyrazili zgody na publikowanie wizerunku dzieci, to zdjęcia mogą mieć inny charakter, np. prezentacja prac czy widok ogólny (np. z przebiegu wspólnego czytania, wystawy prac, imprezy szkolnej itp.)
Przykładowy Protokół z przebiegu etapu szkolnego CzytaMY.pdf
KRYTERIA OCENY PRAC LITERACKICH
- Realizacja tematu – 0 – 3 pkt
- Elementy twórcze – 0 – 5 pkt
- Kompetencje literackie i kulturowe – 0 – 2 pkt
- Kompozycja tekstu – 0 – 2 pkt
- Styl – 0 – 3 pkt
- Język – 0 – 2 pkt
- Ortografia – 0 – 2 pkt
- Interpunkcja – 0 – 1 pkt