Rada Samorządu Uczniowskiego:
1. Jest organem przedstawicielskim społeczności uczniowskiej, powołanym w celu współdziałania z Dyrektorem szkoły, Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców.
2. Reprezentuje interesy wszystkich uczniów.
3. Rada SU ustala i zatwierdza plan pracy Samorządu Uczniowskiego na dany rok szkolny oraz czuwa nad terminowością realizacji.
4. Współtworzy regulaminy, przepisy, podejmuje i proponuje uchwały.
5. Przedstawia wnioski i opinie Dyrektorowi szkoły oraz Radzie Pedagogicznej we wszystkich sprawach dotyczących praw uczniów.
6. Przedstawiciel Rady SU wchodzi w skład komisji powołanej przez Dyrektora w przypadku stwierdzenia, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.
7. Ma prawo do wydawania opinii w sprawie ucznia odwołującego się do Dyrektora od statutowej kary.
8. Samodzielnie przygotowuje imprezy kulturalne, oświatowe, rozrywkowe, sportowe, konkursy, pracę na rzecz szkoły i najbliższego otoczenia, zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem szkoły.
9. Pomaga w organizowaniu i przeprowadzaniu wszelkich imprez organizowanych na terenie szkoły zgodnie z kalendarzem imprez (np. apeli rozpoczynających i kończących rok szkolny, balach noworocznych i dyskotekach.)
10. Członkowie Rady reprezentują szkołę na zewnątrz.
12. Uchwały Rady, opinie i wnioski zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy jej członków.
13. Członkostwa w Radzie SU lub Samorządzie Uczniowskim mogą być pozbawieni uczniowie, którzy:
- Nie przestrzegają regulaminu szkolnego oraz lekceważą podstawowe obowiązki ucznia.
- Uchylają się od wypełniania obowiązków wynikających z działalności Samorządu.
- Nie uczestniczą w spotkaniach, posiedzeniach Rady oraz zebraniach plenarnych samorządu Uczniowskiego.
14. Z chwilą odejścia ucznia ze szkoły automatycznie przestaje on być członkiem Samorządu.