Szkoła Podstawowa nr 33 w Katowicach rozpoczyna realizację Projektu Erasmus+ (KA 122-SCH)
„Kreatywność kluczem do sukcesu w nauczaniu matematyki i w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.”
Czas trwania: 01/09/2024 - 28/02/2026
Projekt jest dla naszej szkoły szansą na poprawę jakości pracy, poprzez rozwinięcie kompetencji metodycznych i językowych nauczycieli, dzięki udziałowi w mobilnościach oraz wizycie eksperta.
Dzięki projektowi chcemy wdrożyć nowoczesne metody nauczania matematyki oraz rozwijania kreatywności uczniów, a w konsekwencji uzyskać poprawę wyników nauczania matematyki. Chcielibyśmy też polepszyć jakość pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto oczekujemy wzmocnienia europejskiego wymiaru naszej szkoły, poprzez rozwój kontaktów zagranicznych. Oczekujemy, że zwiększy się ilość realizowanych w placówce projektów międzynarodowych, co wpłynie na zwiększenie atrakcyjności oferty edukacyjnej szkoły.
Rezultatem projektu będzie baza ćwiczeń interaktywnych w języku angielskim i polskim, do lekcji różnych przedmiotów, w celu rozwijania kreatywności uczniów. Będą one publikowane na stronie internetowej szkoły wraz ze scenariuszami lekcji, opisami poznanych metod pracy oraz sprawozdaniami.
Ważnym rezultatem będzie wzrost wiedzy i kompetencji metodycznych i językowych nauczycieli, dzięki mobilnościom i działaniom online. Powstaną innowacje pedagogiczne z wykorzystaniem nabytej wiedzy i umiejętności nauczycieli.
Zaplanowana jest mobilność grupowa uczniów, która odbędzie się w marcu 2025 r. w Hiszpanii.
PROJEKT Erasmus+ „CLIL - nowoczesna metoda w pracy kreatywnego nauczyciela” („CLIL - an innovative approach in a creative teacher’s work”)
realizowany przez Szkołę Podstawową Nr 33 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Ligonia w Katowicach został zaplanowany na 18 miesięcy: od stycznia 2022 do czerwca 2023.
Projekt jest szansą na poprawę jakości pracy szkoły, poprzez rozwinięcie kompetencji metodycznych i językowych nauczycieli, wzbogacenie warsztatu pracy o efektywną, innowacyjną metodę nauczania CLIL oraz wzmocnienie europejskiego wymiaru naszej placówki. Poprzez nawiązane kontakty międzynarodowe możliwa stanie się wymiana doświadczeń między nauczycielami, natomiast uczniowie staną się bardziej zmotywowani do nauki języka angielskiego, co wpłynie na wzrost ich wyników nauczania.
Cele projektu:
- poznanie i wdrożenie w proces dydaktyczny metody CLIL
- podniesienie kompetencji językowych nauczycieli i uczniów oraz rozwijanie motywacji do nauki języka angielskiego
- opracowanie bazy interaktywnych pomocy dydaktycznych dla wybranych przedmiotów w szkole podstawowej
- budowanie zdolności do angażowania się w międzynarodową wymianę i współpracę
Aby osiągnąć zamierzone cele konieczny będzie udział grupy nauczycieli w kursie językowo-metodycznym za granicą, poruszającym zagadnienia związane z CLIL. Kurs umożliwi nauczycielom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wprowadzenia tej metody do praktyki szkolnej.
Odbędzie się również obserwacja pracy nauczycieli ze szkoły partnerskiej w Hiszpanii, gdzie metoda CLIL została już wcześniej wdrożona dzięki projektowi Erasmus+. Wizyta pozwoli na nawiązanie kontaktów międzynarodowych pomiędzy nauczycielami uczącymi różnych przedmiotów w celu wymiany doświadczeń.
Ponadto odbędzie się także grupowa mobilność uczniów realizowana w szkole hiszpańskiej, podczas której uczniowie uczestniczyć będą w lekcjach prowadzonych z wykorzystaniem metody CLIL, dotyczących zachowań odpowiedzialnych i zrównoważonych środowiskowo.
Przed rozpoczęciem realizacji niniejszego projektu Erasmus+, szkoły nawiążą współpracę w ramach wspólnego projektu eTwinning, dzięki czemu uczniowie będą mogli się poznać i doskonalić swoje umiejętności językowe.