baner DBI 2022

 

Dzień Bezpiecznego Internetu 2022 obchodzimy 8 lutego.

Tegoroczne hasło to: „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”.

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata.

Organizatorem tego wydarzenia w Polsce od 2005 roku jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – realizatorzy unijnego programu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF). Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange.

Głównym celem DBI jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania Internetu.

Co roku, PCPSI podejmuje liczne działania, które mają służyć realizacji powyższych celów. Jednym z nich jest organizacja konferencji z okazji DBI adresowana  wszystkich osób zainteresowanych bezpieczeństwem dzieci i młodzieży w Internecie.
 

 

REGULAMIN KONKURSU DLA KLAS 1-3
na plakat, obrazek pt. „Bezpiecznie w Internecie" promujący bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie
Cele konkursu:
1. Propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
2. Włączenie się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu.
REGULAMIN:
1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I, II.III.
2. Uczeń biorący udział w konkursie zgłasza tylko jedną wykonaną przez siebie pracę.
3. Uczeń zgłaszający pracę zaświadcza tym samym, że wykonał ją samodzielnie.
4. Prace powinny być wykonane samodzielnie w programie Paint.
5. Prace zawierające gotowe elementy (kliparty, kopiowane z Internetu obrazy, zdjęcia, hasła,
rysunki itp.) będą odrzucane.
6. Nazwa pliku powinna zawierać imię, nazwisko oraz klasę, np. jan_nowak_2b
7. Prace należy przesłać w zadaniu-projekcie „Konkurs Bezpiecznie w Internecie” Classroom. Kod do konkursu dla klas 1-3: xkry3qi

8. Ocenie podlegać będzie:

- estetyka wykonania pracy

- oryginalność pomysłu

- zgodność z tematem
9. Do rozstrzygnięcia konkursu zostanie powołana komisja konkursowa.
10. Organizatorzy przewidują:
a) dyplomy dla laureatów konkursu
b) zamieszczenie prac na stronie internetowej szkoły.
11. Uwagi końcowe:
Terminy konkursu
1. Czas trwania konkursu: 10.01. 2022 r. – 28.01. 2022 r.
2. Zgłoszenie prac w terminie do 28 stycznia 2022 roku.
3. Ogłoszenie wyników na stronie internetowej szkoły odbędzie się 1.02.2022 r.

REGULAMIN KONKURSU dla klas 4-8
na prezentację Classroom, pt. „Bezpiecznie w Internecie" promującą bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie.
Cele konkursu:
1. Propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
2. Włączenie się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu.
REGULAMIN:
1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 4-8
2. Uczeń biorący udział w konkursie zgłasza tylko jedną wykonaną przez siebie prezentację.
3. Uczeń zgłaszający prezentację zaświadcza tym samym, że wykonał ją samodzielnie.
4. Prace powinny być wykonane samodzielnie w programie Prezentacje Classroom w bieżącym zadaniu (kod konkursu: axeohvb)
5. Prace zawierające gotowe elementy (kliparty, kopiowane z Internetu obrazy, zdjęcia, hasła,
rysunki itp.) będą odrzucane. Należy wykonać rysunki w programie Paint i wkleić je do prezentacji.
6. Nazwa autora powinna być napisana w slajdzie tytułowym, powinna zawierać imię, nazwisko oraz klasę, np. Jan Nowak  7b
7. Prace należy przesłać w zadaniu-projekcie „Konkurs Bezpiecznie w Internecie dla klas 4-8” Classroom.
8. Ocenie podlegać będzie:
- treść haseł i ich czytelność,
- estetyka wykonania prezentacji,
- oryginalność pomysłu,
- zgodność z tematem.
9. Do rozstrzygnięcia konkursu zostanie powołana komisja konkursowa.
10. Organizatorzy przewidują:
a) dyplomy dla laureatów konkursu
b) zamieszczenie prac na telebimie w szkole.
11. Uwagi końcowe:
Terminy konkursu
1. Czas trwania konkursu: 10.01. 2022 r. – 28.01. 2022 r.
2. Zgłoszenie prezentacji w terminie do 28 stycznia 2022 roku.
3. Ogłoszenie wyników na stronie internetowej szkoły odbędzie się 1.02.2022 r.

SZKOŁA ODPOWIEDZIALNA CYFROWO

 Zapraszamy na wykład online pt. "Młodzież w świecie gier cyfrowych"

 środa, 22.09.2021,  godz. 17:00

https://fundacjadbamomojzasieg.clickmeeting.com/mlodziez-w-swiecie-gier-cyfrowych-wyklad-dla-mlodziezy

 Wykład jest elementem projektu "SZKOŁA ODPOWIEDZIALNA CYFROWO" w którym nasza szkoła bierze udział oraz wynikiem ogólnopolskich badań zreazlizowanych w ramach projektu badawczo - edukacyjnego "Granie na ekranie"

granie na ekranie 1

KLASY 1

I MIEJSCE - PAULINA NAZARYAN 1b

II MIEJSCE - OLIWIA ŚLIWA 1b

KLASY 2

I MIEJSCE  - IGA JAKUBIEC 2c

KLASY 4

I MIEJSCE – MARCEL WASILEWSKI 4a

II MIEJSCE – FILIP TOKARZ 4b, SARA LECH 4b

III MIEJSCE – FILIP STASIAK 4b

KLASY 5

I MIEJSCE – HANNA DATA 5b

II MIEJSCE – EMIL KOLACZEK 5b

III MIEJSCE – JAN WĄTROBA 5b

KLASY 6

I MIEJSCE – KALINA KOLACZEK 6c

II MIEJSCE – MAJA STASIAK  6d

III MIEJSCE – HANNA DROŹDZIEL 6f

KLASY 8

I MIEJSCE – JULIA KIEREPKO – 8 d

Wszystkim laureatom  serdecznie gratulujemy!

Zapraszamy Was do wzięcia udziału w Konkursie „Bezpiecznie w Internecie" dla klas 1 - 8

„Czytaj więcej!”Konkurs „Bezpiecznie w Internecie" dla klas 1 - 8

Zwycięzcą szkolnego  konkursu na projekt programistyczny, wykonany w programie Scratch -  „Bezpieczeństwo w Internecie” został Paweł Stefurak, uczeń klasy 4b. Gratulujemy! Praca Pawła zostanie zgłoszona do konkursu ogólnopolskiego. Link do projektu https://scratch.mit.edu/projects/430999958

Koordynator konkursu

Beata Mąsior

Drodzy Nauczyciele oraz Wychowawcy!

We wrześniu startuje kolejna edycja „Koduj z Gigantami"!

Już po raz siódmy zapraszamy dzieci i młodzież w wieku szkolnym do wzięcia udziału w darmowych warsztatach programowania! W tym roku warsztaty będą się odbywać w terminach 12 - 13 oraz 19 -20 września w wybranych miastach w całej Polsce. Z uwagi na wyjątkową sytuację wywołaną pandemią koronawirusa, oprócz warsztatów stacjonarnych, przewidziane są interaktywne zajęcia online w małych grupach.

„Koduj z Gigantami" to wydarzenie o charakterze edukacyjnym, które jest doskonałą okazją do pogłębienia wiedzy o programowaniu i lepszego startu w przyszłość, a także bardziej świadomego korzystania z nowych technologii. Warsztaty "Koduj z Gigantami" to połączenie dużej dawki wiedzy ze świetną zabawą. Podczas nich, dzieci już od 7 roku życia mogą spróbować własnych sił w programowaniu i zacząć tworzyć własne gry czy aplikacje.

Program zajęć dopasowany jest odpowiednio do grupy wiekowej:

- uczestnicy 7 - 9 lat: SCRATCH,

- uczestnicy 10 - 12 lat: SCRATCH, APP INVENTOR,

- uczestnicy powyżej 13. roku życia: C#, VISUAL STUDIO.

Warsztaty są całkowicie bezpłatne dla wszystkich uczestników. Jedynym warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest indywidualna rejestracja każdego z uczestników. Zapisów będzie można dokonywać od 1 września poprzez stronę: www.kodujzgigantami.pl

Tak, jak w poprzednich edycjach, także tym razem zapraszamy szkoły do wzięcia udziału w Konkursie Koduj z Gigantami. W tej edycji tematem konkursu to Bezpieczeństwo w Internecie. Konkurs zostanie ogłoszony na fan page'u Gigantów Programowania wraz ze wszystkimi szczegółami. Link: https://www.giganciprogramowania.edu.pl/wydarzenia/konkurs

W konkursie przewidziano nagrody dla szkoły, osoby, która wykona najlepszy projekt, oraz dla nauczyciela nagrodzonej osoby.

ZAPRASZAMY!

do góry