Ułatwienia dostępu

logo ratownicy m

REGULAMIN IV Ogólnopolskiego Konkursu Promujacego Czytanie.pdf

Książki CzytaMy.pdf

Szanowni Państwo,

Wychodząc naprzeciw Państwa prośbom oraz w związku z napływającymi do nas informacjami o trudnościach z dostępnością do pozycji konkursowej Katarzyny Zielińskiej „Dokąd niedźwiedzie wędrują nocą?” (I KATEGORIA WIEKOWA - dzieci w wieku przedszkolnym i uczniowie klas I szkoły podstawowej) informuję, że na podstawie & VI pkt 3 Regulaminu IV Ogólnopolskiego Konkursu Promującego Czytanie „CzytaMY” Organizator Konkursu podjął decyzje o powiększeniu pozycji konkursowych w I Kategorii o następujące pozycje:

Przemysław Wechterowicz, Emilia Dziubak: „Proszę mnie przytulić” oraz „Gdzie jesteś, mamo?”

W/w utwory są dostępne w wersji książkowej oraz jako audiobook:

 

Szanowni Państwo,
Chcielibyśmy poinformować, że w Regulaminie Konkursu „CzytaMY” pojawił się niezamierzony błąd. Dotyczy on omyłkowo zamienionych pozycji konkursowych w kategoriach wiekowych uczestników klas V – VI oraz VII – VIII.
Pozycja konkursowa Joanny Jagiełły „Tam, gdzie zawracają bociany” przeznaczona jest – zgodnie z pierwotnym zamierzeniem Organizatorów dla klas VII – VIII, a „Czarny młyn” Marcina Szczygielskiego dla klas V- VI.
Jednocześnie pragniemy serdecznie podziękować Szkolnym Koordynatorom Konkursu, którzy zareagowali i zwrócili nam uwagę na pomyłkę.
Dziękujemy Państwu za zaangażowanie w promowanie współczesnej literatury dla dzieci i młodzieży i gorąco przepraszamy za niezamierzoną nieprawidłowość w Regulaminie.
 
Z wyrazami szacunku,
Organizatorzy Konkursu       

Dodatkowo informuję, że zadanie konkursowe w I kategorii nie ulega zmianie, a dotychczasowa pozycja konkursowa  („Dokąd niedźwiedzie wędrują nocą?”) pozostaje aktualna dla tych z Państwa, którzy już rozpoczęli jej czytanie dzieciom.

                Jeszcze raz zachęcamy Państwa do udziału w naszym Konkursie.

 

Odpowiedzi na pytania dotyczące konkursu CzytaMY:

1. Ocena prac konkursowych odbywa się według kryteriów głównych:
- zgodność pracy z tematem,
- kreatywność i oryginalność w realizacji tematu,
- estetyka wykonania (w przypadku prac plastycznych).
Szkolna Komisja Konkursowa ma możliwość uszczegółowienia kryteriów.
2. Szkolna Komisja Konkursowa wyłania trzy najlepsze prace w danej kategorii (jeśli w danej kategorii są dwa rodzaje prac, np. plastyczna i literacka, SKK może wyłonić trzy najlepsze prace plastyczne i trzy literackie),
3. Przykładowy wzór protokołu = w załączniku,
4. Zdjęcia z podejmowanych w szkole działań konkursowych nie podlegają ograniczeniom. Istnieje możliwość dokumentowania szkolnego etapu Konkursu w formie prezentacji. Materiały te służyć będą promocji Konkursu w mediach społecznościowych związanych z propagowaniem czytelnictwa. Jeśli rodzice uczestników Konkursu nie wyrazili zgody na publikowanie wizerunku dzieci, to zdjęcia mogą mieć inny charakter, np. prezentacja prac czy widok ogólny (np. z przebiegu wspólnego czytania, wystawy prac, imprezy szkolnej itp.)

Przykładowy Protokół z przebiegu etapu szkolnego CzytaMY.pdf

 

KRYTERIA OCENY PRAC LITERACKICH

  1. Realizacja tematu – 0 – 3 pkt
  2. Elementy twórcze – 0 – 5 pkt
  3. Kompetencje literackie i kulturowe – 0 – 2 pkt
  4. Kompozycja tekstu – 0 – 2 pkt
  5. Styl – 0 – 3 pkt
  6. Język – 0 – 2 pkt
  7. Ortografia – 0 – 2 pkt
  8. Interpunkcja – 0 – 1 pkt

 

do góry