Ułatwienia dostępu

programowanie logo2

Pod koniec maja 2022 r. odbył się w naszej szkole konkurs informatyczny na Animowaną Kartkę Urodzinową dla Scratcha.

Zwycięzcami konkursu zostali:

I miejsce - Miłosz Kliszcz 4c

II miejsce - Piotr Przyłucki 4b

III miejsce - Tymoteusz Skrzypczyk 4c

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

scr

Najbliższy wtorek - zdalna, bezpłatna nauka programowania dla
uczniów:

 [1]
Całość od podstaw - poprzez wspólne zrobienie animacji!

Najbliższy czwartek - zdalne, bezpłatne przygotowanie do Olimpiady
Informatycznej:
 [2]
Uczniowie zobaczą jak prosta, piękna i dająca moc jest Olimpiada
Informatyczna - prowadzi ich starszy kolega, finalista Olimpiady.

Zajęcia są całkowicie bezpłatne.
Harmonogram zajęć / quizy / zadania:
https://oki.org.pl/harmonogram-zajec/ 

Quiz przed zajęciami z programowania od podstaw:
https://www.facebook.com/2247317372200511/posts/2984008818531359 
Quiz przed zajęciami Olimpiada od podstaw:
https://www.facebook.com/2247317372200511/posts/2983417321923842 

Co to jest OKI?
 

Ostanie zajęcia z programowania uczniowie poświęcili na ułożeniu programu, który polegał na pokierowaniu Baltiem tak, żeby stworzył 3 domki odpowiednio ułożone na scenie. Na koniec należało zapisać program na pulpicie i przesłać na serwer ćwiczeniowy w zakładce „Konkursy’. Najlepiej z zadaniem poradziła sobie Tamara Kuczyńska, Malwina Thamm i Hanna Data. Gratulujemy!

2017 06 07 183248

W marcu klasa 1b poznawała możliwości programu Baltie w zakresie tworzenia animacji. Pomysły były różne. Wszyscy uczniowie poradzili sobie z zadaniami. Potrafią tworzyć program, w którym przemieszczają się przedmioty lub istoty. Brawo! Zdjęcia przedstawiają dzieci klasy 1b podczas tworzenia animacji.

2017 03 27 192021

"Test" to był duży test na kodowanie w programie Baltie. Uczniowie musieli poradzić sobie z zakodowaniem napisu "TEST". Którędy poprowadzić czarodzieja, by zrobić to jak najmniejszą ilością poleceń. Młodzi adepci kodowania nie używają jeszcze nawiasów. Jak można się domyślać rozwiązań było wiele.

20161208 09040520161208 090411

Na ostatnich zajęciach rozwijających zainteresowania programistyczne tworzyliśmy program, który wskaże Baltiemu, jak zbudować na środku okna wieżę z kloców. Na zdjęciu reakcja Tymka i Wojtka, uczniów klasy 1b po bezbłędnym ułożeniu kodu programu „Wieża z klocków”.

2016 11 27 113613

Udało się! Sceny zapisane, program ułożony. Efekty przedstawia poniższe zdjęcie, na którym widoczny jest też kod programu. Brawo I b!

2016 11 27 113715

Uczniowie klasy I b szkoły podstawowej uczą się programować z aplikacją Baltie. Oto scena do zapisania i zaprogramowania wyników. Ciekawe, czy poradzą sobie z zadaniem? Relacja po zajęciach.

2016 11 20 155404

Od bieżącego roku szkolnego (2016/2017) nasza szkoła przystąpiła do pilotażowego wdrożenia nauki programowania w edukacji formalnej.

Działania szkoły w ramach innowacji wprowadzającej nauczanie programowania są następujące:

  • wybór programu Baltie 3 jako środowiska programowania;
  • opracowanie i zatwierdzenie autorskich programów nauczania do zajęć komputerowych w szkole podstawowej;
  • prowadzenie nauczania programowania na regularnych lekcjach zajęć komputerowych;
  • prowadzenie pozalekcyjnych zajęć z programowania w formie kółek programistycznych  - współpraca z podmiotami zewnętrznymi;
  • udostępnienie informacji o pilotażu na stronie internetowej szkoły i na telebimie w szkole.

Oto tematy zajęć komputerowych zrealizowanych do chwili obecnej (3 XI 2016 r.)  w klasie 1b w ramach pilotażu:

  1. Poznajemy program Baltie 3. Czego możemy się nauczyć za pomocą tego programu?
  2. Umieszczanie, przenoszenie i usuwanie przedmiotu na scenie. Czyszczenie sceny.
  3. Przenosimy przedmioty i usuwamy je ze sceny – Wieża z klocków.
  4. Poznajemy program Baltie. Jakie funkcje spełnia poznany program? Budujemy dom.
  5. Włączanie i wyłączanie programu Baltie.
  6. Korzystanie z różnych banków przedmiotów w programie Baltie.
  7. Poznanie strony sgpsys.com.
  8. Tworzenie sceny - rozróżniamy kierunki prawa i lewa strona.
  9. Układanie i przeliczanie przedmiotów na scenie.
  10. Rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonania rysunku za pomocą myszy i narzędzi przybornika.

baltie1baltie2

baltie4



do góry